Home / Blog / Verzekeren bij online aankopen

Verzekeren bij online aankopen

Consumenten hebben voortaan de mogelijkheid om een verzekering voor online aankopen af te sluiten, via Centraal Beheer. Men richt zich op de ‘nieuwe markten’ en heeft daarom kritisch gekeken naar de eventuele risico’s van online aankopen. Hieruit is gebleken dat veel mensen nog altijd onzeker zijn over het feit of ze de producten die ze bestellen uiteindelijk daadwerkelijk geleverd zullen krijgen. Men heeft onder de naam ‘Koopzeker’ een nieuw product geïntroduceerd, dat uitkomst moet bieden. Indien er problemen ontstaan zoals een late levering, een beschadiging van het product of een levering die uitblijft, zal de verzekeraar uitkeren.

Verzekering bij webwinkel

De verzekering valt niet af te sluiten bij Centraal Beheer, ondanks dat dit de partij is die de uitbetalingen zal doen. Het is mogelijk om de verzekering af te sluiten in de webwinkel zelf, mits deze deelneemt aan het initiatief. Men zal in dat geval het ‘Koopzeker’ logo voeren, waardoor consumenten direct kunnen zien dat ze de mogelijkheid hebben om de verzekering af te sluiten. Uiteraard zal Centraal Beheer eerst de kredietwaardigheid en de leveringsvoorwaarden van de internetwinkel controleren, om te bepalen of deze in aanmerking komt om deel te nemen aan de nieuwe vorm van verzekeren.

Aankoopbedrag terug

Op het moment dat er inderdaad een probleem ontstaat tussen de internetwinkel en de consument zal men daar eerst zelf uit moeten proberen te komen. Vervolgens zal Centraal Beheer bemiddelen, om ervoor te zorgen dat er alleen in de echte probleemgevallen uitgekeerd hoeft te worden. Wanneer er niet uit te komen valt met de beide partijen zal men uiteindelijk overgaan tot het uitbetalen van de geleden schade. Consumenten zorgen er met behulp van de Koopzeker-verzekering voor dat ze hun geld uiteindelijk niet kwijt kunnen raken, wanneer de webwinkel waar ze hun aankoop doen in gebreke blijft.

Plaats een reactie